Copyright Duha © 2019, Žádný příspěvek ani jeho část nesmí být reprodukován bez souhlasu autora a bez oznámení redakci.

Vážení a milí čtenáři,
letošní ročník uzavíráme číslem, jehož tématem je hodnocení a marketing informačních služeb. V kontextu současné situace je zřejmé, že knihovny jsou nuceny stále více bojovat o své místo na slunci a dokazovat svou nenahraditelnou úlohu ve společnosti. Ve Studiích, článcích proto přinášíme tři pohledy na uvedenou problematiku. Dr. Richter se ohlíží za 15 lety projektu Benchmarking knihoven a získaná data analyzuje v souvislosti s vývojovými trendy. Jan Stejskal si klade otázku, jak měřit ekonomickou hodnotu informačních služeb, a Kateřina Janošková představuje PR aktivity Masarykovy veřejné knihovny Vsetín.
Reagujeme také na aktuální dění v oboru. Hned dva příspěvky rubriky Informace pro knihovny popisují pozadí a podobu nové Koncepce rozvoje knihoven. Přiblížíme Vám právě vydaný Metodický pokyn pro postupy rekonstrukce knihoven. Konference, akce připomenou průběh CovidCONu. Seznámíme Vás se zahájením výstavby depozitáře Moravské zemské knihovny i přenášením knihovních akcí do online prostoru (Z činnosti MZK). Umožníme Vám navštívit Místní knihovnu Litobratřice nominovanou na ocenění Knihovna roku (Veřejné knihovny) a Univerzitní knihovnu v Gdaňsku (Zkušenosti ze zahraničních knihoven). V čísle nechybí ani tradiční rozhovory, inspirace pro praktickou činnost či fejeton.
Přejeme Vám hodně sil v závěru letošního roku a optimismu do roku nového.
Za redakci časopisu Duha
Jan Lidmila